(Ο μεγαλοπρεπής ναός της Αγ. Παρασκευής, Κεφαλάρι Άργους)
Τα σκήπτρα της δημιουργίας των παραμυθιών
στις μέρες μας, τα έχει το Hollywood.
Ήρωες με τα πάθη τους, τα λάθη τους
τους έρωτες και τις ατυχίες τους
πάνω κάτω σαν τα δικά μας.
Θεοί και Δαίμονες σχεδόν στα μέτρα μας.
Όταν όμως μιλάμε για ενημέρωση και όχι για ψυχαγωγία
έχουμε άραγε τα κατάλληλα φίλτρα να ξεχωρίσουμε
την παραπλάνηση από την αλήθεια;
Τηλεόραση, εφημερίδες, internet
πάντα εκεί,
να πληροφορήσουν αλλά και (πολλές φορές)
να κατευθύνουν...
Σημείωση: Στην παραπάνω φωτογραφία απεικονίζεται
ένα εικονοστάσι. Έχει δεν έχει 60 εκατοστά ύψος.
19 σχόλια:
Αληθοφανή ψέμματα..!
ωραία φωτό..
καλημέρα :)
Νομίζω τα σκήπτρα της δημιουργίας παραμυθιών μπορεί να τα έχει οποιοσδήποτε γνωρίζει πως να εξουδετερώνει τη λογική κάνοντας πλύση εγκεφάλου είτε με τον λόγο είτε με την εικόνα, λειτουργώντας κατ'εξοχήν στο θυμικό για παράδειγμα. Δεν είναι θέμα ταλέντου είναι κυρίως θέμα γνώσεων και πολύ καλού προγραμματισμού. Συχνά γινόμαστε εύκολο "target group" αλλά για διαφορετικές ψυχογενείς αιτίες κυρίως. Όπως λέει μια παροιμία "Καράβι που δεν ξέρει που πηγαίνει το δέρνουν όλοι οι άνεμοι" Καλό είναι πάντως ο θεατής ή δέκτης να εκτίθεται σε πολλά ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερη τριβή και να μπορεί να "διαβάζει" σωστά την πληροφορία , να ψάχνει, να διασταυρώνει. Μέγα πρόβλημα του έλληνα κατά τη γνώμη μου η αποχαύνωση και η τυφλή πίστη σε ότι του "σερβίρουν". Αυτά γιατί μου ανοίξατε την όρεξη και θα γράφω ..
Καλημέρα :)
Νομίζω πως τα κατάλληλα φίλτρα τα έχουμε αν θελήσουμε να τα χρησιμοποιήσουμε...όταν διαβάζουμε ή ακούμε φράσεις όπως...εκρηκτική η κατάσταση....βιβλική η καταστροφή...πρωτοφανές ή ανεξήγητο το γεγονός...να υποψιαζόμαστε παραπλάνηση και να διαβάζουμε ή ακούμε προσεκτικότερα, και προπάντων με τον νου και την λογική μας κι όχι με το συναίσθημα μας που είναι εύκολο να παρασυρθεί και να παρασύρει τις σκέψεις μας εκεί που ίσως άλλοι έχουν συμφέρον...
Πολύ έξυπνο.. και η φωτό απίστευτα έξυπνη για το ποστ!
@Ευρύνοος: Καλή σου μέρα.
@MAXIMUS: Χαρά μου που σας άνοιξα την όρεξη για γράψιμο. Έχετε δίκιο πάντως. Ανοιχτά μάτια και αφτιά για να καταφέρουμε να αποκτήσουμε ένα ανοιχτό μυαλό.
@Ανώνυμος: Συμφωνώ. Ακούμε συνεχώς τόσες υπερβολές και την πατάμε τελικά σαν το παραμύθι με τον ψεύτη βοσκό. Όταν γίνεται μια "βιβλική καταστροφή" ή κάποιο "πρωτοφανές γεγονός", δε δίνουμε την αρμόζουσα σημασία γιατί έχουμε ακούσει για άλλα δέκα "πρωτοφανή γεγονότα" μέσα στη μέρα.
@Roadartist: Ευχαριστώ πολύ.
Καλό Σαββατοκύριακο να έχουμε.
H τέχνη της παραπλάνησης είναι μεγάλη..
Αρκεί να βρεις τα ευαίσθητα σημεία κάποιου και να του περάσεις το μήνυμα ...
Μπορείς να το δοκιμάσεις..
Οσο κι αν φαίνεται έξυπνος ο άλλος , λίγο να κολακέψεις το σημείο του , επείσθει...
Λίγο να μάθεις τις ελλείψεις του, του πούλησες το βουνό ..
Δεν νομίζω οτι μπορούμε να αλλάξουμε κάτι
Απλά να προσπαθούμε να εξετάζουμε αρκετά , πριν αποφασίσουμε !!!
Πολύ όμορφο το θέμα σου και υπέροχη η φωτογραφία !!!!
καλό απόγευμα εύχομαι !!!
Το Hollywood πολλοί ζήλεψαν και προσπαθούν εδώ και δεκαετίες να γευτούν λίγη από τη δόξα του, μάταια όμως, γιατί «είναι πολλά τα λεφτά Άρη» -ατάκα του Σπύρου Καλογήρου στο έργο «Λόλα». Το κατέχει πολύ καλά το είδος, το χρήμα ρέει άφθονο, και δίνει τα γνωστά αποτελέσματα. Όσον αφορά την ενημέρωση που συνδέετε πολλές φορές με την παραπλάνηση ας σκεφτούμε πως δουλεύει το κακό marketing που σκοπό έχει το πρόσκαιρο όφελος. Θυμάται κανείς το θαυματουργό νερό του Καματερού (εναντίον κάθε μορφής καρκίνου) αρχές του 1976; Η διαφήμιση γινόταν από πολλές εφημερίδες της εποχής -με προεξάρχουσα την εφημερίδα «Τα Νέα»- στήριζαν με τη στάση τους τον Kαματερό και την ομάδα του. Ενάντια στο φαινόμενο αυτό ο ιατρικός κόσμος και από τις εφημερίδες που αντιστάθηκαν η «Ελευθεροτυπία», η «Εστία», η «Καθημερινή», η «Αυγή» και ο «Ριζοσπάστης». Ποιο είναι όμως το συμπέρασμα; Τους ενδιαφέρουν κυρίως τα νούμερα της κυκλοφορίας των έντυπων ΜΜΕ, και της AGB για τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Τα θέματα λοιπόν που επιλέγουν για να μας βομβαρδίσουν απευθύνονται στο θυμικό μας, δηλαδή στη δημιουργία συναισθηματικών και βουλητικών παρορμήσεων ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι, οι οποίοι δεν είναι μόνο οικονομικοί.
Το εικονοστάσι της φωτό είναι ένα πολύ καλό δείγμα παραπλάνησης, φαντάζει τρία μέτρα ύψος ενώ, όπως σημειώνεις, μετά βίας φθάνει τα εξήντα εκατοστά. Η μεγαλοπρέπεια λοιπόν της παραπλάνησης!! Παρεμπιπτόντως, θεωρώ σημαντική την ανάρτηση σου γιατί πρέπει κάποτε να μάθουμε να φιλτράρουμε το οπτικοακουστικό υλικό που μας σερβίρουν και να πετάμε στα σκουπίδια ότι πραγματικά αφορά τον εν λόγω κάδο.
Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους.
Έχουμε φυσικά και την γνώση για να μας προφυλάσει από παραπλανήσεις. Όποιος γνωρίζει ότι τοποθετώντας το μοντέλο ψηλά για να το φωτογραφήσεις από χαμηλά, θα του δώσεις το ύψος που επιθυμείς αυξομειώνοντας την απόστασή του από το δικό σου βλέμμα.
Βέβαια κάτι ανάλογο μας συμβαίνει και με όλα όσα ποθούμε ή αγαπούμε μετά πάθους και ιερής μανίας...αν τα δούμε από την σωστή απόσταση...ίσως και να αναφωνήσουμε...Εύρηκα...την πλάνη μου!
και πόσο ταιριαστή η φωτογραφία με το κείμενο :)
Καλή σου μέρα.
@Δέσποινα Γιαννάκου: Η κολακεία είναι πραγματικά ένας πολύ καλός τρόπος για να παραπλανήσεις κάποιον. Η τακτική των υπαλλήλων στα εμπορικά καταστήματα είναι περίτρανη απόδειξη γι' αυτό. Αν είναι καλοί στη δουλειά τους, κυριολεκτικά σου πουλάνε ό,τι θέλουν,
@Scorpion49: Το σχόλιό σου μου έφερε στο νου την ιστορία με τη λεγόμενη "φραπελιά". Ήταν 2 ή 3 χρόνια πριν αν θυμάμαι καλά. Από τα κεντρικά δελτία ειδήσεων μέχρι τις μεσημεριανές εκπομπές η "θαυματουργή φραπελιά" παρουσιαζόταν ως το αντίδοτο στον καρκίνο. Στις λαϊκές αγορές πουλούσαν τα φύλλα του δέντρου με το κιλό, μέχρι που το θέμα ξεπέρασε τα όρια του γελοίου και τελικά ξεχάστηκε....
@Ανώνυμος: Η παραπλάνηση όμως εδώ, δεν είναι τόσο στη φωτογραφία όσο στη λεζάντα. Θα δεχτεί κάποιος μια πληροφορία από ένα μέσο που "εμπιστεύεται" ή θα χρησιμοποιήσει τις γνώσεις του ώστε το ψάξει παραπάνω με την υποψία ότι μπορεί να πέφτει θύμα μπλόφας;
@mahler76: Σ' ευχαριστώ. Την καλησπέρα μου.
Όποιος γνωρίζει ότι υπάρχει δυνατότητα παραπλάνησης έχει πολύ χαλαρές σχέσεις με την λέξη εμπιστοσύνη και πολύ οξυμένη σχέση με την λέξη προσοχή οπότε η λεζάντα με την λέξη μεγαλοπρεπής θα κτυπούσε συναγερμό στις αισθήσεις του για αναζήτηση οσμής παραπλάνησης και ενεργοποίηση της μνήμης του
@Ανώνυμος: Χαχααχχαχα. Σωστό σωστό δε γίνεται να μην το παραδεχτώ, το επίθετο "μεγαλοπρεπής" λίγο κάτω από τον τίτλο που μιλούσε για παραπλάνηση ήταν παρακινδυνευμένο.
Καλό βράδυ.
Καλησπέρα Εκείνε
Στα ΜΜΕ και το διαδίκτυο σ αυτά ανοίκει, η παραπλάνηση είναι δεδομένη, άρα όλες οι λεζάντες έχουν παρακινδυνευμένη οσμή καθώς εάν την αποφύγουν τότε θα πληροφορούν και δεν θα παραπληροφορούν...κι έτσι τα " αθώα" θύματα δεν μπορούν να επικαλεστούν άγνοια του νόμου κι ούτε τεκμήριο αθωότητας.
Fisika panta iparxi i ekdohi na mas lete psemata ki i paraplanisi na vriskete stin simiosi ki ohi sti lezanta
epanerxome alla ki an ine stin lezanta, euharisto gia tin eukeria pou mou dosate na miliso gia tis planes k paraplanisis, na po to ligo pou gnorizo
@Ανώνυμος1: Πόνταρα στο ότι δεν είναι ένα ειδησεογραφικό blog που θα προσπαθήσει να βγάλει το σούπερ θέμα με "πλαστό" ρεπορτάζ. Όταν μιλάμε για ένα φωτογραφικό blog δεν έχει ένα "άλλοθι" παραπάνω ο αναγνώστης αν δεν είναι τόσο υποψιασμένος;
@Ανώνυμος2: Η αλήθεια είναι αυτή στη σημείωση. Πραγματικά είναι στη λεζάντα η παραπλάνηση απλώς η φωτογραφία ήταν τραβηγμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να υποστηρίξει μια τέτοια ανάρτηση. Ήταν τόσο καλοφτιαγμένο το εικονοστάσι...πραγματική μινιατούρα μεγάλης εκκλησίας.
Πολλές απολογίες για τις καθυστερημένες απαντήσεις. Δυστυχώς, απρόβλεπτα γεγονότα μέσα σε μια, έτσι κι αλλιώς, φορτωμένη περίοδο με έχουν κάνει να λείψω αρκετά από εδώ αν και δεν το θέλω.
Καλή Κυριακή να έχουμε.
Fisika panta iparxi i ekdohi na mas lete psemata ki i paraplanisi na vriskete stin simiosi ki ohi sti lezanta
@Ευρύνοος: Καλή σου μέρα.
@MAXIMUS: Χαρά μου που σας άνοιξα την όρεξη για γράψιμο. Έχετε δίκιο πάντως. Ανοιχτά μάτια και αφτιά για να καταφέρουμε να αποκτήσουμε ένα ανοιχτό μυαλό.
@Ανώνυμος: Συμφωνώ. Ακούμε συνεχώς τόσες υπερβολές και την πατάμε τελικά σαν το παραμύθι με τον ψεύτη βοσκό. Όταν γίνεται μια "βιβλική καταστροφή" ή κάποιο "πρωτοφανές γεγονός", δε δίνουμε την αρμόζουσα σημασία γιατί έχουμε ακούσει για άλλα δέκα "πρωτοφανή γεγονότα" μέσα στη μέρα.
@Roadartist: Ευχαριστώ πολύ.
Καλό Σαββατοκύριακο να έχουμε.
H τέχνη της παραπλάνησης είναι μεγάλη..
Αρκεί να βρεις τα ευαίσθητα σημεία κάποιου και να του περάσεις το μήνυμα ...
Μπορείς να το δοκιμάσεις..
Οσο κι αν φαίνεται έξυπνος ο άλλος , λίγο να κολακέψεις το σημείο του , επείσθει...
Λίγο να μάθεις τις ελλείψεις του, του πούλησες το βουνό ..
Δεν νομίζω οτι μπορούμε να αλλάξουμε κάτι
Απλά να προσπαθούμε να εξετάζουμε αρκετά , πριν αποφασίσουμε !!!
Πολύ όμορφο το θέμα σου και υπέροχη η φωτογραφία !!!!
καλό απόγευμα εύχομαι !!!
Δημοσίευση σχολίου