7.7.10

Ένας βάτραχος αλλιώτικος

(Ο "βάτραχος" στην έκθεση Retromobile στο Παρίσι, Γαλλία)

Ο Flaminio Bertoni γεννήθηκε το 1903 
στο Masnago της Βόρειας Ιταλίας.
Στα 15 του χρόνια χάνει τον πατέρα του και αναγκάζεται
να εγκαταλείψει τις σπουδές του, για να πιάσει δουλεία
ως συγκολλητής στην εταιρία Carrozzeria Macchi.

Λάτρεις των καλών τεχνών ξεκινάει σπουδές γλυπτικής,
και ήδη στα 19 του, γίνεται ο επικεφαλής 
των σχεδιαστών της εταιρείας, μέχρι που ανοίγει
τη δική του επιχείρηση. Την εγκαταλείπει το 1931
οπότε "κλέβει" την αγαπημένη του Giovanna
και φεύγουν για το Παρίσι.

Ο γιος τους γεννιέται στις 25 Απριλίου του 1932 
και ακούει στο όνομα Leonardo καθώς ο θαυμασμός του
για το Leonardo da Vinci είναι μεγάλος.
Μετά από 2 μέρες προσλαμβάνεται από τη Citroen.

Σε ένα μόνο βράδυ φτιάχνει με πλαστελίνη 
το προσχέδιο του Traction Avant και είναι
η πρώτη φορά στην ιστορία που ο σχεδιασμός
δε γίνεται πρώτα στο χαρτί.

Το 2CV αλλά, κυρίως, ο αγαπημένος του "βάτραχος" DS
τον κατέταξαν στις πρώτες θέσεις
των σχεδιαστών στην ιστορία του αυτοκινήτου.


3 σχόλια:

Scorpion49 είπε...

Όταν ήμουν 13 ετών (1964) εργαζόμουν ως υπάλληλος σ’ ένα κατάστημα υαλικών στο Κολωνάκι. Το αφεντικό μου ονομαζόταν Αριστόβουλος Αλεξανδράκης και ήταν αδελφός του Αλέξανδρου Αλεξανδράκη (Αθήνα 1913 - Αθήνα 1968) ζωγράφος του έπους του 40. Τι σχέση όμως έχουν όλα αυτά με τον χλιδάτο-άνετο βάτραχο της Citroen; Απλά τότε για πρώτη φορά, σαν νέος, μπήκα σ’ ένα τέτοιο αμάξι, το αμάξι του αφεντικού μου, ο οποίος παραιπιπτόντως ήταν εξαιρετικός άνθρωπος, και εντυπωσιάστηκα τόσο πολύ που έκανα τα γνωστά παιδικά όνειρα, δηλαδή να δουλέψω σκληρά, να κερδίσω αρκετά χρήματα και όταν πάρω δίπλωμα οδήγησης να πάρω έναν τέτοιο βάτραχο. Τελικά έμεινε όνειρο, πήρα το νεότερο αδελφό του το Citroen GSA, αφού αρχικά είχα πάρει τον ηρωϊκό γερμανικό σκαραβαίο. Αξέχαστα χρόνια της πάλαι ποτέ νιότης μου.

Εκείνος είπε...

Με τα αυτοκίνητα δεν τα πάω και πολύ καλά. Όταν μπορώ να αποφύγω να πάω κάπου με το αυτοκίνητο το κάνω με μεγάλη χαρά. Αναγνωρίζω όμως ότι υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που η αξία τους είναι παραπάνω από χρηστική. Το DS είναι ένα από αυτά. Εκτός από πολύ όμορφο αυτοκίνητο ήταν και πολύ πρωτοπόρο τεχνολογικά. Και μόνο οτι υπάρχουν ανά τον κόσμο τόσες λέσχες "φίλων του βατράχου", ενός αυτοκινήτου που σταμάτησε να κατασκευάζεται 4 δεκαετίες πριν, λέει πολλά...

Εκείνος είπε...

Με τα αυτοκίνητα δεν τα πάω και πολύ καλά. Όταν μπορώ να αποφύγω να πάω κάπου με το αυτοκίνητο το κάνω με μεγάλη χαρά. Αναγνωρίζω όμως ότι υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που η αξία τους είναι παραπάνω από χρηστική. Το DS είναι ένα από αυτά. Εκτός από πολύ όμορφο αυτοκίνητο ήταν και πολύ πρωτοπόρο τεχνολογικά. Και μόνο οτι υπάρχουν ανά τον κόσμο τόσες λέσχες "φίλων του βατράχου", ενός αυτοκινήτου που σταμάτησε να κατασκευάζεται 4 δεκαετίες πριν, λέει πολλά...

Δημοσίευση σχολίου